1393-11-28 06:28
1608
1
10614
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه جامع گلستان:

دانشجو بایددر معارف دینی متخصص باشد / تحصیل همزمان در دانشگاه و حوزه در حوزه دانشگاهیان فراهم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع گلستان با اشاره به اینکه هر دانشجو باید علاوه بر رشته دانشگاهی در معارف دینی نیز متخصص باشد افزود: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مکانی را فراهم کرده که دانشجو در کنار تحصیل به مسائل اعتقادی دینی و معارفی که علاقه مند است، بپردازد.

به گزارش گلستان ما به نقل کلاس بیست ، حجت الاسلام  قربان جلال دراولین نشست خبری مسئولان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که در سالن رشد دانشگاه گلستان برگزارشد، با اشاره مصوبات شورای عالی انقلابی فرهنگی اظهار کرد: تامین محتوا استاد و چگونگی ارائه دروس معرفی و دینی در دانشگاه برعهده نهاد رهبری است.

وی با بیان اینکه تاسیس حوزه علوم اسلامی یکی از مصوبات شورای انقلابی فرهنگی است، متذکر شد: این شورا مصوبه ای مبنی بر ارائه درس های معارف اسلامی به صورت متنوع و با شیوه های متفاوت برای انتخاب دانشجویان ارئه کرد که حوزه علوم اسلامی دانشگاه هیان شیوه ای جدید درس های معارفی و دینی در دانشگاه ها را  پیگیری می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع گلستان از تاسیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان در سال ۸۸ در استان خبرداد و بیان کرد:این حوزه در دانشگاه گلستان واقع است و دانشجویان  سراسر استان از هر رشته ای تحصیلی و مقطعی می توانند دراینجا ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند .

ثبت نام در حوزه بهمن ماه انجام می شود

وی ثبت نام دانشجویان و فارغ الحصیلان دانشگاه ها را دراین حوزه، بهمن ماه اعلام کرد و افزود: برای فارغ التحصیلی از حوزه علوم اسلامی، دین پژوهان باید حدود ۶۰ واحد را در طول شش ترم بگذرانند.

جلال با بیان اینکه برنامه درسی در این حوزه طوری برنامه ریزی شده که  تداخلی با دروس دانشگاهی ندارد  افزود: دانشجویان با آسودگی خاطر می توانند در روزهای پنج شنبه و جمعه  به تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه بپردازند.

موسس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان شیوه تدریس را به شکل مرسوم حوزوی و براساس تعقل، تفکر و اندیشه دانست وافزود:  در اینجا به مباحث اخلاقی، سیاسی، اجتماعی به صورت عقلایی  و رسش و پاسخ و مبا حصه  پرداخته می شود.

گواهینامه گذراندن واحد درسی به دین پژوهان اعطا می شود

حجت الاسلام جلال با بیان اینکه دریافت مدرک در اینجا مطرح نیست متذکرشد: در پایان شش ترم و بعد از فارغ التحصیلی گواهینامه گذراندن ۶۰ واحد درسی به دین پژوهان اعطا می شود.

وی شیوه مدیریت حوزه های علوم اسلامی  را هیئت امنایی بیان کرد و افزود: مهمترین ویژگی این حوزه به روز بودن دروزس در ترم های مختلف است.

جلال ادامه داد: مبحث دروس در این حوزه با توجه به مقتضیات جامعه و مسائل اجتماعی و فرهنگی تغییر می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

باسلام لطفا به حاج آقا جلال بزرگوار بفرمایید اگر امکانش هست یک همتی برای ساخت یادمان اون شهید گمنام دانشگاه گلستان بنمایند که واقعا با آمدن به این دانشگاه گمنامیش صدها برابر شده !یاعلی

0
0
پاسخ
1393-11-29 18:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.